torsdag den 5. juni 2014

Finals og slutningen

................ 
.....
.........

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Jeg er hjemme på torsdag. Hjemme i Danmark. 
Jeg forlader familien på mandag, tidligt om morgenen. 

Lad mig starte med noget andet. Skolen sluttede i går. Mandag havde vi finals i piano lab, US history og engelsk. Tirsdag i foods 1 Resource (altså ikke en rigtig final for vi lavede ikk andet end  t spille hangman) og housing and interior design. I går onsdag havde vi finals i psychology og matematik. 
Her er mine karakterer:
Piano Lab: venter på karakter
Foods 1: A
Psychology: A+
Matematik: venter på karakter 
US history: B+
Engelsk: A
Housing anf interior design: A+


Så det var det skole år. Jeg vil godt lige sige at de amerikanske eksamener ikke har noget som helst på afgangseksamenerne i Danmark! Her laver lærerne selv deres prøver, og kan derfor vælge at skrive "hvilket bogstav kommer først i alfabetet?" Og lade det være hele eksamenen. De vælger sværhedsgraden. 


Forresten er jeg kommet ind på Frederiksborg gymnasium og starter på naturvidenskabelig linje efter sommerferien. 

Nu er der så kun 5 dage til jeg rejser fra sherman. Hold kæft hvor bliver det hårdt. Jeg har skrevet et brev til min værtsfamilie, som jeg lægger på min seng når de kører mig til lufthavnen. Jeg sagde farvel til min bedsteven, Matt i går. Jeg har også skrevet et brev til ham. Det er bare så meget lettere at skrive end at rent faktisk sige det lige ud. Så kan de også huske det længere. Lige meget hvad, så bliver det ekstremt hårdt. For hvordan kan man sige farvel til dem man elsker, uden at vide hvornår man kommer til at se hinanden igen?

Det her er slutningen på mit eventyr. Og det gør fucking ondt at sige farvel. Jeg ved at når jeg kommer hjem har jeg en støttende familie til at tage sig af mig. 
Det er en af de ting der kræver et stærkt sind. Det er latterligt hvor meget man kommer til at holde af sin værtsfamilie når man er udvekslingsstudent. De er dem der er der for dig. Hele vejen. Jeg kan kun se frem til at se dem igen i fremtiden. Måske ikke så langt ude i fremtiden. 

Jeg har fortalt om year end campen i Washington DC ikke? Måske har jeg glemt det. Men når jeg rejser herfra, så er det ikke direkte hjem, som jeg godt nok måske ville have foretrækket en smule. Nej, jeg taget til Washington DC og er der i tre nætter. Den eneste dag vi rent faktisk er ude og ser DC er den anden dag, hvor vi skal de det hvide hus og andre ting og sager. 
Den sidste dag i DC bliver så brugt på en bustur op til New York JFK lufthavn hvor jeg så siger på ry fly omkring klokken 22 og så landet i London Heathrow hvor jeg så lige har tre timer (...?) og så flyver til Danmark. 

Det ord der bedste beskriver hvordan jeg har det med at skulle hjem er "bittersweet" det er bittert at skulle forlade det her sted, men også sødt at komme hjem igen. 

Vi ses i næste uge, Danmark. Tiden er fløjet afsted. 

Freja


Også lige et billede af mig, Barney og Houston


1 kommentar:

  1. Vildt der allerede er gået et år :)
    Jeg fik også et berv stukket i hånden af mmin værtsmor da jeg forlod Anchorage efter mit år, og det trak tårer da må læse det. Men et dejligt minde at have :)

    SvarSlet