fredag den 23. august 2013

week 1:

Undskylder meget for at jeg har ladet det tage så lang tid at skrive et nyt indlæg! Der sker så meget her, jeg bruger næsten ikke noget tid på min egen pc! Jeg har nu tilbragt en hel uge her, i dette gigantiske hus, med alle disse mennesker. Skolen startede egentlig i tirsdags, men det var kun halve skoledage de første to. Efter den første time med Woodworking 1 med Mr. Timmerman, indså jeg at sløjd altså ikke var min ting, så den har jeg fået skiftet ud med ”Adult Living” med Mrs. Matulevich. Vi har så haft rigtige skoledage torsdag og fredag. Onsdag var det mest sådan noget sikkerheds halløj vi fik info om. Sådan hvor vi skulle gå hen hvis der var en tornado (hvilket der åbenbart er mange af her???) eller brand. Onsdag morgen skulle vi gå til vores 1st hour class (i mit tilfælde Piano Lab) og så ville der blive sagt noget over højtalerene. Vi skulle så gå i klasserne rundt til nogle ting og få alt muligt info. Jeg er jo Junior, så jeg fulgtes rundt med alle de andre Juniors.

I min Piano Lab er der en vildt flink pige der hedder Leah. Hun har ligesom inviteret mig ind i hendes venindegruppe og hjulpet mig rundt (fx at vise mig hvem man bestemt ikke skal hænge ud med eller hvor man skal sidde i kantinen). Vi sidder sammen med Jordyn, Destiny og Morgan. Alle sammen vildt flinke og super søde. Jeg er så glad for at jeg ikke behøver sidde alene og spise frokost!

Onsdag efter skole blev jeg hentet af pop, Isaac, Eli og Aaron. Jeg kunne overhovedet ikke se deres bil og det endte så med at Aaron ringede til mig og sagde at de var ved ”the pine trees” hvorefter jeg forvirret kigger rundt og så ser pop stå ud af bilen og vinke mig over. Jeg går så over og svarer ”I don’t know what a pine tree looks like!” og de begynder alle sammen at grine… Pinligt, ja. Et ”pine tree” er så åbenbart et grantræ, hvilket jeg må sige til mit forsvar at der altså var mange af.

Så kørte vi til St. Louis eftersom at der var hele tre fødselsdage der nærmede sig. Sera’s og min den 22. og Eli’s den 27. Vi shoppede i et stort mall i nogle timer, spiste på The Cheesecake Factory og kom så hjem omkring kl. 21.

I torsdags var det jo så Sera (værts søster, 8 år) og min fødselsdag. Vi fik kage og slt muligt og min Piano Lab teacher spillede så da også Happy Birthday til mig på klaver… akavet. Jeg ved aldrig hvad jeg skal gøre når folk synger fødselsdagssang til mig.
Vi har været i poolen et par gange og jeg lyver ikke, den er opvarmet. OPVARMET POOL NÅR LUFTEN ALLEREDE ER OVER 30 GRADER?!?!?!? Jeg tror at poolen var omkring 37 grader da vi var i sidst.

Jeg har prøvet en masse nye ting, og utallige gange har jeg sagt ”Det har vi ikke i Danmark” hvorefter der bliver svaret med ”DET SKAL DU PRØVE OHMYGOD”. Vi var til koncert sidste fredag aften hvilket ikke var nogen success! Country musik….. erh, ikke lige min stil, men det var super hyggeligt. Det var en del af the Illinois State Fair og jeg var der henne med Isaac, Eli, Aaron, og John. Aaron, Sera, mom, Gigi og jeg havde tilbragt hele dagen at the fair og havde da også prøvet samtlige at de forlystelser der var sat op. The Illinois State Fair kan sammenlignes med Kræmmermarket i Hillerød, bortset fra det at det mest var mad man kom for.

På skolen snakker folk allerede om Homecoming hvilket er lidt ligesom den slags galla man har på gymnasiet. Homecoming er den 5 oktober, og jeg er super glad for at hvis jeg ikke bliver budt op af nogen (hvilket jeg seriøst tvivler på at jeg gør) kan jeg altid tage Eli med som min date. Jeg har for resten også ENDELIG fået købt mig en ny telefon! Jeg er nu ejer af en hvid iPhone 5 J

Skoledagene er lange! Man har ikke frikvarter mellem timerne, jeg har tidlig frokost, hvilket betyder at jeg har frokost mellem 4. og 5. time. Der er 4 minutter mellem hver time, hvor man lige har tid til at finde sine ting frem fra sit locker og så ellers mose sig gennem mængderne af elever der samler sig på gangene.

Matematik er svært. Jeg syntes at det var svært på dansk, men nu er det på engelsk. Vi laver nogle ret simple ting, men så begynder læreren at snakke om ”the communitive law” og alt muligt jeg fatter hak af. Vi får lektier dagligt men jeg har jo en time til sidst i 8th period hvor jeg kan få lavet dem, hvilket jeg er virkelig glad for, for jeg hader at sidde og lave lektier hjemme! Mom er også super god til matematik så hun kan altid hjælpe mig. Stacy (omrøderepræsentant fra ASPECT Foundations) ringede i går for lige at høre hvordan min første uge var gået og sådan. Super flink dame.

I går aftes kom der en ny bil til pop. En mercedes et eller andet, og så skulle vi da ud og prøve den. Sjældent har jeg siddet i en bil der kørte så blødt! Man kunne nærmest ikke mærke bumpene i vejen, og sæderne bagved kunne justeres! dem foran havde massage instillinger! Det er Pop's drømmebil så han er bare i den 7. himmel nu. 

Jeg tror jeg vil slutte her med en masse billeder fra New York og så et af huset, så i kan få en ide om hvordan jeg bor J















og så et billede af stuen :)


mange tak for alle de dejlige fødselsdags hilsner :)
knus,
Freja

PS. min instagram account virker endelig igen! mit brugernavn er "frejacks"  :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar